ICT INZETTEN ALS INSTRUCTEUR | |||||||||
CO5: zelfstandig oefenen in een door ict ondersteunde leeromgeving | |||||||||
Plannen | jongste kl | oudst kl | 1ste lj. | 2de lj. | 3de lj. | 4de lj. | 5de lj. | 6de lj. | |
01 | De leerlingen zijn bereid voor hen bestemde programma's te gebruiken voor het inoefenen van de leerinhoud. | ||||||||
02 | De leerlingen kunnen programma's en/of hulpmiddelen kiezen in functie van het inoefenen van verwerkte leerinhouden. | ||||||||
Uitvoeren | |||||||||
03 | De leerlingen kunnen eenvoudige, ingebouwde procedures in programma's begrijpen en deze correct uitvoeren. | ||||||||
04 | De leerlingen kunnen oefenen met voor hen vertrouwde programma's. | ||||||||
Controleren | |||||||||
05 | De
leerlingen kunnen a.h.v. vooropgestelde norm nagaan of de leerinhoud
voldoende is ingeoefend met behulp van een: - ingebouwde correctiesleutel; - ingebouwde toets; - streefscore; - ... |
||||||||
Reflecteren | |||||||||
06 | De lln. kunnen reflecteren op de meerwaarde van ICT bij het inoefenen van de leerinhoud en kunnen hun gedrag in functie hiervan aanpassen in de toekomst. | ||||||||
CO6: ze | |||||||||
Plannen | jongste kl | oudst kl | 1ste lj. | 2de lj. | 3de lj. | 4de lj. | 5de lj. | 6de lj. | |
01 | De leerlingen zijn bereid voor hen bestemde programma's te gebruiken bij het verwerven en verwerken van nieuwe leerinhouden. | ||||||||
02 | De leerlingen kunnen programma's en/of hulpmiddelen kiezen in functie van de te verwerven en verwerken leerinhouden. | ||||||||
Uitvoeren | |||||||||
03 | De leerlingen kunnen eenvoudige, ingebouwde procedures in programma's begrijpen en deze correct uitvoeren. | ||||||||
04 | De leerlingen kunnen zelfstandig leren met voor hen vertrouwde programma's. | ||||||||
Controleren | |||||||||
05 | De
leerlingen kunnen a.h.v. vooropgestelde norm nagaan of de nieuwe leerinhoud
voldoende is verworven en verwerkt met behulp van een: - ingebouwde correctiesleutel; - ingebouwde toets; - streefscore; - ... |
||||||||
06 | De lln. kunnen hun leerproces bijsturen wanneer ze bij het zelfstandig leren niet het gewenste resultaat bereiken. | ||||||||
Reflecteren | |||||||||
07 | De lln. kunnen reflecteren op de meerwaarde van ICT bij het verwerven en verwerken van nieuwe leerinhouden en kunnen hun gedrag in functie hiervan aanpassen in de toekomst. |