ICT INZETTEN ALS INSTRUCTEUR
CO5: zelfstandig oefenen in een door ict ondersteunde leeromgeving              
  Plannen jongste kl oudst kl 1ste lj. 2de lj. 3de lj. 4de lj. 5de lj. 6de lj.
01 De leerlingen zijn bereid voor hen bestemde programma's te gebruiken voor het inoefenen van de leerinhoud.                
02 De leerlingen kunnen programma's en/of hulpmiddelen kiezen in functie van het inoefenen van verwerkte leerinhouden.                
  Uitvoeren                
03 De leerlingen kunnen eenvoudige, ingebouwde procedures in programma's begrijpen en deze correct uitvoeren.                
04 De leerlingen kunnen oefenen met voor hen vertrouwde programma's.                
  Controleren                
05 De leerlingen kunnen a.h.v. vooropgestelde norm nagaan of de leerinhoud voldoende is ingeoefend met behulp van een:
- ingebouwde correctiesleutel;
- ingebouwde toets;
- streefscore;
- ...
               
  Reflecteren                
06 De lln. kunnen reflecteren op de meerwaarde van ICT bij het inoefenen van de leerinhoud en kunnen hun gedrag in functie hiervan aanpassen in de toekomst.                
CO6: zelfstandig leren in een door ict ondersteunde leeromgeving                  
  Plannen jongste kl oudst kl 1ste lj. 2de lj. 3de lj. 4de lj. 5de lj. 6de lj.
01 De leerlingen zijn bereid voor hen bestemde programma's te gebruiken bij het verwerven en verwerken van nieuwe leerinhouden.                
02 De leerlingen kunnen programma's en/of hulpmiddelen kiezen in functie van de te verwerven en verwerken leerinhouden.                
  Uitvoeren                
03 De leerlingen kunnen eenvoudige, ingebouwde procedures in programma's begrijpen en deze correct uitvoeren.                
04 De leerlingen kunnen zelfstandig leren met voor hen vertrouwde programma's.                
  Controleren                
05 De leerlingen kunnen a.h.v. vooropgestelde norm nagaan of de nieuwe leerinhoud voldoende is verworven en verwerkt met behulp van een:
- ingebouwde correctiesleutel;
- ingebouwde toets;
- streefscore;
- ...
               
06 De lln. kunnen hun leerproces bijsturen wanneer ze bij het zelfstandig leren niet het gewenste resultaat bereiken.                
  Reflecteren                
07 De lln. kunnen reflecteren op de meerwaarde van ICT bij het verwerven en verwerken van nieuwe leerinhouden en kunnen hun gedrag in functie hiervan aanpassen in de toekomst.